Waarom onderhoud?

Uw computer is een High Tech apparaat dat meerdere onderdelen heeft die erg heet kunnen worden. Om deze hitte af te koelen wordt er lucht over de inwendige componenten van uw pc geblazen. Deze lucht wordt aangezogen door verschillende koelventilatoren, zodat uw pc het effect krijgt van een stofzuiger. Dit stof kan letterlijk de koelribben verstoppen zodat uw pc te heet wordt, en in het beste geval minder goed presteert, maar de mogelijkheid op defecten  van onderdelen is dan heel reëel. Bovendien trekt stof vocht aan wat natuurlijk nooit gezond kan zijn voor onderdelen op high tech niveau. Enkel voor deze reden alleen al is onderhoud een must.

Bij een onderhoud worden ook softwarematig de nodige updates uitgevoerd, en worden de instellingen van software programma's nagekeken.
Restanten van software die overbodig zijn worden verwijderd. Fouten in snelkoppelingen, of niet juist werkende software wordt, indien mogelijk, verholpen.

Onderhoud geeft ook een veilig gevoel ivm waarborg. In principe staat de waarborg los van het onderhoud echter schade gevolg van slecht of geen onderhoud wordt
NIET gedekt door de waarborg. Een defecte CPU bv. ten gevolge van een niet werkende koeler door stof of vuil, kan verbranden, en wordt dus niet onder waarborg vervangen. Een onderhoud heeft steevast een beter werkende computer tot gevolg.

Wat gebeurd er tijdens zo'n onderhoud?

  1. Ontstoffen van de computer inwendig;
  2. Vervangen van de koeler van de cpu indien nodig;
  3. Nazicht van de koeler in de voeding;
  4. Nazicht van koeler op moederbord en/of grafische kaart indien deze aanwezig is.
  5. Kuisen van de laser & spiegels van de CD-Drive/DVD-Drive;
  6. Controle op Virussen;
  7. Controle op Spyware, scareware, malwere  & porn-ware;
  8. Update van security patchen / windows;
  9. Update van eventuele oudere drivers & applicaties;
  10. Controle, & opkuisen van de harddisk;
  11. Nazicht op eventueel ontbrekende links, snelkoppelingen en andere veel in Windows voorkomende fouten;
  12. Volledige test van alle hardware & op de juiste werking hiervan. Hardware die niet perfect werkt wordt op punt gezet;
  13. Volledige test van MS software & op de juiste werking hiervan. Software die niet perfect werkt wordt op punt gezet.

De tijd voor een onderhoud bedraagt ong. 2 tot 2.5 uur. Echter voor een normaal onderhoud wordt slechts 1 uur in rekening gebracht.  
Indien er extra werken dienen uitgevoerd te worden, wordt steeds eerst contact opgenomen met de klant.
Het eventueel vervangen van onderdelen, of eventueel verwijderen van virussen is niet inbegrepen in het forfait werkuur.